2008-06-12
Nasze Studio przygotowało nową strategię komunikacji marki Tatrzański Park Narodowy.
W trosce o dobro tatrzaÅ„skiej przyrody oraz turystów odwiedzajacych jedyny w Polsce obszar o charakterze wysokogórskim, dyrekcja TatrzaÅ„skiego Parku Narodowego podjęła dziaÅ‚ania majÄ…ce usprawnić komunikacjÄ™ pomiÄ™dzy pracownikami parku a turystami. Do wspóÅ‚pracy przy stworzeniu nowej strategii komunikacji marki TPN zostaÅ‚a zaproszona nasza agencja brandingowa, Bakalie Studio Brandingowe.
TatrzaÅ„ski Park Narodowy jako pierwszy park narodowy w Polsce poddaÅ‚ swojÄ… markÄ™ gruntownej analizie i zdecydowaÅ‚ siÄ™ odÅ›wieżyć swój wizerunek w oparciu o takie wartoÅ›ci jak otwartość i użyteczność. Bakalie stworzyÅ‚y strategiÄ™ rebrandingu oraz strategiÄ™ komunikacji wizualnej marki parku. Aktualnie trwajÄ… ostatnie prace projektowe nad system komunikacji wizualnej TPN. W skÅ‚ad tego kompleksowego projektu wchodzÄ… strategia repozycjonowania marki, projekty wszystkich materiaÅ‚ów korporacyjnych, tablic informacyjnych oraz tablic kierunkowych, a także layout nowej strony internetowej parku.
Strategia marki została przygotowywana przez Bakalie Studio Brandingowe z użyciem autorskich narzędzi strategicznych takich jak QUAD i BrandTree.
TatrzaÅ„ski Park Narodowy o powierzchni 21 164 ha należy do najwiÄ™kszych parków narodowych w Polsce. PowstaÅ‚ w 1954 r., ale starania o objÄ™cie Tatr ochronÄ… czynione byÅ‚y już pod koniec XIX wieku. TPN chroni jedyny w Polsce fragment gór o charakterze alpejskim. Bogactwu krajobrazowemu odpowiada bogactwo Å›wiata roÅ›lin i zwierzÄ…t. TatrzaÅ„ski Park Narodowy jest udostÄ™pniany dla turystyki, taternictwa powierzchniowego i jaskiniowego oraz narciarstwa. Znajduje siÄ™ tutaj sieć dobrze oznakowanych szlaków turystycznych o łącznej dÅ‚ugoÅ›ci blisko 250 km. Ze wzglÄ™du na unikatowy charakter tego wysokogórskiego obszaru TatrzaÅ„ski Park Narodowy w 1993 r. zostaÅ‚ wpisany na listÄ™ Rezerwatów biosfery UNESCO. Wchodzi również w skÅ‚ad sieci Natura2000.