2008-12-05
24 listopada w Londynie premier Donald Tusk, podczas spotkania z PoloniÄ…, zainaugurowaÅ‚ program informacyjny pod hasÅ‚em „Masz PLan na powrót?“. Do pracy nad tym projektem rzÄ…d zaprosiÅ‚ Bakalie. W ramach dotychczasowej wspóÅ‚pracy powstaÅ‚o logo, projekt strony internetowej i poradnika, spot TV i inne formy reklamy (w tym guerilla marketing).
Program skierowany jest do osób powracajÄ…cych do Polski z emigracji i ma na celu dostarczenie im praktycznych informacji m. in. z dziedziny prawa i administracji. Bakalie Studio Brandingowe opracowaÅ‚o caÅ‚oÅ›ciowy wizerunek kampanii - oprawÄ™ wizualnÄ… oraz copywrite. Komunikacja jest prosta i wymowna, bazuje na charakterystycznych dla Polski symbolach. CaÅ‚y przekaz utrzymany jest kolorystyce biaÅ‚o-czerwonej. Logo akcji – bocian lÄ…dujÄ…cy w gnieździe symbolizuje nie tylko powrót do domu, ale stanowi także nieodłączny element polskiego pejzażu. Zarówno poradnik informacyjny „Powrotnik – nawigacja dla powracajÄ…cych“ , jak i strona internetowa majÄ… formÄ™ praktycznych odpowiedzi na pytania, które zostaÅ‚y zadane w wyniku analizy problemów, z jakimi borykajÄ… siÄ™ osoby powracajÄ…ce do Polski z emigracji.
Wkrótce wyemitowany zostanie również spot telewizyjny. Jest to animacja, która ukazuje bociana lecÄ…cego z Wielkiej Brytanii do Polski. Ptak symbolizuje powracajÄ…cego do domu emigranta, który pokonuje nie tylko dystans dzielÄ…cy go od kraju, ale musi siÄ™ także zmierzyć z licznymi pytaniami i stawić czoÅ‚a formalnym problemom. Akcja „Masz Plan na powrót?“ odpowiada na te wÅ‚aÅ›nie pytania i ma pomóc Polonii odnaleźć siÄ™ w domu.